Tuesday 19 December 2017

Ebs trading system


Eaton Business System To, co wyróżnia firmę Eaton, to nasze podejście do zarządzania energią, nasza kultura oparta na wartościach i nasza filozofia, aby uruchomić przedsiębiorstwo jako zintegrowaną firmę operacyjną. Eaton Business System (EBS) to wcielenie naszej filozofii zintegrowanej firmy operacyjnej. Eaton Business System (EBS) to sposób, w jaki pracujemy w Eaton ndash, to sposób, w jaki prowadzimy naszą firmę we wspólny sposób. Opiera się on na naszej wierze w standardowe procesy i możliwy do nauczenia punkt widzenia Zapewnia to transfer najlepszych praktyk i kluczowego uczenia się w całej organizacji i zachęca do ciągłego doskonalenia Podstawą Eaton Business System jest jedna wizja i misja, wspólny zestaw wartości i wspólna filozofia. EBS zawiera również standardowy zestaw procesów, których używamy do prowadzenia naszej firmy w tych obszarach: Planowanie wzrostu Doskonałość operacyjna Doskonałość funkcjonalna Doskonałość Ocena Uczenie System Eaton Business jest naszym źródłem przewagi konkurencyjnej, a po skutecznym wdrożeniu prowadzi do najwyższej wydajności. Łącząc potęgę wielu z Mocą Jednego, otrzymujesz kompleksowy System Biznesowy Eaton. Osiągasz jak najwięcej dzięki wdrożeniu Oracle E-Business Suite Sancho Pinto i Stephen Schleifer Mar-09 Właściwy system obrazowania może pomóc zwiększyć wydajność linii firmy w całym przedsiębiorstwie ndash, w tym IT. Aplikacje ERP firmy Todayrsquos umożliwiły firmom automatyzację wielu procesów biznesowych, podejmując codzienne operacje w świecie fizycznym i udostępniając je online, aby uzyskać większą wydajność. Jednak zawartość papieru nadal napędza wiele procesów o wysokiej transakcyjności: od zakupu do zapłaty, do zarządzania kosztami, do świadczeń pracowniczych ndash, co stanowi namacalną przeszkodę w optymalizacji wydajności procesu. W efekcie pracownicy nadal muszą zarządzać jednym procesem, przełączając się między światem online i offline, co nie tylko skutkuje wyższymi kosztami produkcyjnymi związanymi z wolniejszym przetwarzaniem transakcji i zwiększeniem prawdopodobieństwa błędu ludzkiego, ale także znacząco zwiększa koszty związane z przechowywanie i transport papieru. Wdrażając rozwiązanie do przetwarzania obrazu, organizacje mogą pozostawić papierowy świat fizyczny, aby osiągnąć wyższy stopień automatyzacji procesów biznesowych, co przynosi wymierne wzrosty wydajności i oszczędności. Oracle Imaging and Process Management (Oracle IPM), część pakietu oprogramowania do zarządzania treścią Oraclersquos, digitalizuje zawartość papieru i umieszcza go w obiegach pracy aplikacji, aby zoptymalizować operacje biznesowe. Oferuje natychmiastową integrację z pakietem Oracle E-Business Suite, w rozwiązaniu, które umożliwia użytkownikom biznesowym dostęp do obrazów i przepływów pracy bezpośrednio z ich interfejsów E-Business Suite, jednocześnie minimalizując ślad integracyjny. Efekt końcowy wzmacnia istniejący proces biznesowy bez znacznej zmiany go, dzięki czemu działy mogą usprawnić swoje operacje przy minimalnym zakłóceniu pracy użytkownika. Itrsquos to prosta koncepcja o wyraźnej wartości dla użytkowników biznesowych, stosowana w wielu różnych obszarach organizacji. W rzeczywistości ROI dla aplikacji umożliwiających uzyskanie obrazu jest tak szybko widoczne, że jego wykorzystanie w firmie jest wirusowe: jeden szef działu mówi o tym, w jaki sposób itrsquos pomógł w osiągnięciu optymalizacji procesów na swoim obszarze, a wkrótce menedżer zapuka do ITrsquos drzwi pytające, kiedy obrazowanie może być zintegrowane z ich aplikacją. Oracle IPM jest dobrze dopasowany do tego typu modelu wdrażania współdzielonych usług, ponieważ itrsquos został zaprojektowany jako platforma obrazowania, umożliwiając organizacji IT utrzymywanie centralnego systemu obrazowania i przepływu pracy, który można wykorzystać w całej organizacji do obsługi dowolnej aplikacji. bez konieczności dodatkowej infrastruktury lub administracji. Unikalne podejście Oracle IPMrsquos do integracji aplikacji Z punktu widzenia infrastruktury, jeśli chodzi o aplikacje biznesowe umożliwiające tworzenie obrazów, im więcej personalizacji i kodowania istnieje między systemem obrazowania a aplikacją biznesową, tym bardziej złożone stają się rzeczy. Na przykład niewielkie zmiany, takie jak modyfikowanie przepływu pracy między systemami, mogą wymagać dodatkowych usług doradczych. Lub, wykonanie aktualizacji systemu do środowiska aplikacji może okazać się poważnym przedsięwzięciem, ponieważ system obrazowania będzie musiał również dostosować się do zaktualizowanego systemu ERP. Krótko mówiąc, gdy istnieje zbyt wiele wzajemnych zależności między tymi dwoma systemami, dział IT może stwierdzić, że nie ma już pełnej kontroli nad infrastrukturą aplikacji ani elastyczności, której potrzebuje. Oracle IPM przyjmuje inne podejście. Adapter E-Business Suite dla IPM działa jako warstwa hydrauliczna między dwoma systemami, aby ta integracja była możliwa. Adapter E-Business Suite dla IPM jest zbudowany na standaryzowanym Application Extension Framework (AXF), który zarządza listą skonfigurowanych integracji i ich powiązań z szablonami rozwiązań, które są przewidziane do automatyzacji procesów, takich jak zarządzanie zamówieniami do zapłaty lub wydatkami. AXF zarządza listą skonfigurowanych integracji i ich powiązań z szablonami rozwiązań, które są przeznaczone do automatyzacji procesów, takich jak zarządzanie zamówieniami i wydatkami. Szablony najlepszych praktyk obejmują przepływy pracy oparte na Oracle BPEL Process Manager wraz z powiązanymi regułami zatwierdzania, formularzami wprowadzania danych i raportami. To skutecznie eliminuje wszystkie zakodowane mechanizmy integracji i zapewnia elastyczne opcje konfiguracyjne w celu określenia, które dodatkowe polecenia są udostępniane użytkownikom E-Business Suite. Po zainstalowaniu integracji obraz umożliwiający dodatkowy moduł E-Business Suite odbywa się poprzez zmianę konfiguracji AXF bez żadnych dodatkowych dostosowań pakietu E-Business Suite. Podejście integracyjne Oracle IPM pozwala na zachowanie systemu obrazowania niezależnie od środowiska E-Business Suite, zapewniając jednocześnie użytkownikom końcowym dostęp do dokumentów obrazowych i zadań przepływu pracy w kontekście pakietu E-Business Suite. Fusion Matters: Oracle IPM i przyszłość aplikacji Oracle Dla klientów Oracle, którzy chcą uprościć swoją infrastrukturę IT i umożliwiać obsługę wielu aplikacji biznesowych w jednej infrastrukturze, Oracle IPM ma wiele do zaoferowania. AXF będzie zbudowany w taki sposób, aby obsługiwał inne rodziny aplikacji Oracle, takie jak PeopleSoft i JDEdwards w nadchodzących miesiącach, ale Oracle IPM zapewnia dodatkowe interfejsy API i narzędzia do łatwej integracji przetwarzania obrazu i przepływu pracy z innymi aplikacjami w danym środowisku. Dla tych, którzy szukają przyszłości z aplikacjami Fusion, historia staje się jeszcze lepsza. Oracle IPM zapewni również domyślne repozytorium obrazów dla aplikacji Fusion, dzięki czemu będzie mógł być wykorzystywany wszędzie tam, gdzie potrzebne są usługi przetwarzania obrazu w całym przedsiębiorstwie. middot Zobacz tabelę rozwiązań Oracle IPM for E-Business Suite i punkt widzenia, aby uzyskać przegląd integracji middot Zobacz przegląd Demonstracji, aby uzyskać szczegółowy krok po kroku przez integrację Oracle IPMrsquos z pakietem Oracle E-Business Suite Middot Pobierz Oracle IPM 10gR3 Korzystanie z interfejsów API RCA TCA Business Object z procesorem BPEL Process Manager Michael Baguely Mar-08 Wydanie 12 wprowadza interfejsy API obiektów biznesowych (TCA). Są to abstrakcyjne grupowanie podmiotów TCA w celu utworzenia sprawnej, logicznej jednostki biznesowej. Mówiąc prościej, dzięki jednemu wywołaniu adaptera Oracle E-Business Suite z procesu BPEL można przetwarzać wiele elementów w TCA, zamiast wywoływać z kolei granularne interfejsy API. Oprócz uproszczenia tworzenia złożonych jednostek, interfejsy API udostępniają również opcję Aktualizuj, Zapisz (tworzenie lub aktualizowanie w zależności od tego, czy przekazane informacje identyfikujące pasują do istniejącego obiektu biznesowego), czy Pobierz (w celu wyodrębnienia i zwrócenia danych obiektu biznesowego). Jak to może działać w praktyce Poniższy przykładowy proces wykorzystuje interfejs API HZPERSONBOPUB. getpersonbo do sprawdzenia, czy dana osoba już istnieje w TCA i jeśli dana osoba nie istnieje, strona osoby, lokalizacja, strona imprezy i strona strony są tworzone przy użyciu HZPERSONBOPUB. createpersonbo API. Adapter E-Business Suite został użyty do wywołania tych interfejsów API. Zacznij od zdefiniowania schematu XML, który obsługuje dane wejściowe i wszelkie parametry wyjściowe zwracane przez interfejs API (na przykład identyfikator strony). Poniższy diagram przedstawia proces wysokiego poziomu. Kontrola w celu ustalenia, czy dana osoba już istnieje w TCA, jest przeprowadzana w zakresie PersonExistenceCheck. Kolejna czynność Przełącznika uwzględnia przypadki, czy dana osoba została znaleziona w TCA. Każdy Partnerlink Oracle E-Business Suite używa odpowiedniego interfejsu TCA Business Object API. Chociaż oficjalnie udokumentowane w TCA Technical Implementation Guide. pakiety TCA BO PLSQL mogą wymagać zlokalizowania po przejściu do innych interfejsów ndash Custom Objects - interfejsów API PLSQL w przeglądarce Oracle Applications Module. Aktywność Transform jest dodawana przed każdym działaniem Invoke w celu przesłania danych z wejściowej zmiennej procesowej do zmiennej wejściowej zdefiniowanej dla działania Invoke. Pozwala to również na transformację ładunku i dodanie domyślnych lub obowiązkowych wartości wymaganych przez interfejs API. Przykładem wymogu dotyczącego wartości domyślnej jest CREATEDBYMODULE. Wartości domyślne są dodawane po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na elemencie i wybraniu Ustawić Texthellip w programie odwzorowującym XSLT. Kolejną zaletą korzystania z tych interfejsów API jest to, że wszelkie komunikaty o błędach wywoływane przez interfejsy API są zwracane do procesu BPEL w elemencie xmessages zmiennej wyjściowej. Poniższy diagram przedstawia cały proces. Podsumowując, zwiększona funkcjonalność zapewniana przez te interfejsy API sprawia, że ​​są one bardzo przydatne w procesach BPEL. Procesy będą szybsze do opracowania, a dzięki temu będą mniej złożone i bardziej przejrzyste. Więcej informacji na temat dostępnych interfejsów API i ich wykorzystania można znaleźć w przewodniku technicznym TCA. Standardy wydawcy BI Kevin Bouwmeester Mar-08 Nadchodzi Fusion. W tym ustawieniu głównym narzędziem raportowania będzie BI Publisher (BIP). Będziesz zaskoczony, jeśli spróbujesz i wyobrazisz sobie liczbę szablonów, nad którymi będziesz pracował, w nadchodzących latach. Z jednej strony jest błogością, że tworzenie szablonów jest tak elastyczne, ponieważ pozwala spełnić wymagania dotyczące dokumentów. Ale gdy każdy programista ma swoją własną drogę, ta wolność może stać się poważnym problemem dla łatwości konserwacji, czytelności i współpracy. W końcu wszystkie szablony mogą wymagać rozszerzenia lub dostosowania. W niedalekiej przyszłości programiści wydawcy BI z EMEA (a nawet na całym świecie) będą dostosowywać szablony tworzone przez innych. Bez pewnych wskazówek praca innych nie będzie tak łatwa do odczytania i przystosowania, jak to tylko możliwe. Właśnie dlatego uważam, że rozwój BI Publisher może naprawdę wykorzystywać pewne standardy i najlepsze praktyki. I zgadnij co: ten blog dostarczy Ci przeglądu za darmo Name The Names Jedną z pierwszych rzeczy, które mogę wymyślić, gdy wiążąc się z bardziej intuicyjnym rozwojem BI Publisher, jest konwencja nazewnictwa. Na koniec będziesz pracował z kilkoma plikami XML: szablonem danych, plikiem kontroli bezpieczeństwa i niektórymi danymi podglądu. Widziałem, jak ludzie są zdezorientowani i ładują szablon danych w narzędziu do tworzenia szablonów Worda, aby zbudować swój układ w oparciu o to, co proponuję, jest naprawdę prosty, ale zaoszczędzę ci czasu na ustalenie, który plik jest: Middot Szablon danych - użyj DT. xml jako przyrostek dla nazwy pliku. Middot Plik kontrolny Bursting - użyj BC. xml jako postfiksa dla nazwy pliku. Middot Podgląd danych - użyj DATA. xml jako postfiksa dla nazwy pliku. Zobacz poniżej, jak dostosowuję narzędzie BI Publisher, nad którym pracowałem, i łatwo zobaczyć, do czego przeznaczony jest każdy plik. Najlepszy sposób wykonywania XML Po rozpoczęciu tworzenia raportu wydawcy BI musisz mieć pewność, że masz wszystkie potrzebne odpowiedzi. Dlatego ważne jest, aby zastanowić się nad kilkoma podstawowymi aspektami BIP, zanim zaczniesz definiować strukturę XML: middot Ile różnych szablonów layoutu rozwiniesz na strukturze XML Weź pod uwagę wymagania każdego z szablonów, gdy myślisz o XML Struktura. Dane muszą być kompletne, a hierarchia struktury w pliku XML musi być zgodna ze strukturą (rekordami głównymi i szczegółowymi) raportów. Middot Czy musisz zrobić pęknięcie Jeśli tak, dobrze się z nim zajmij. Ponieważ pęknięcie spowoduje podzielenie danych XML na mniejsze części, wszystkie elementy poza zakresem rozrywania nie będą dostępne po procesie rozrywania. Musisz mieć pewność, że umieścisz wszystkie istotne dane pod elementem XML, który jest wciągany. Tak, może to oznaczać posiadanie nadmiarowych danych w XML. middot Czy tłumaczenie jest potrzebne Jeśli tak, dane powinny być dostępne w wielu językach i trzeba zbudować to na zapytania, wybierając dane dla XML. Gdy generowane są dane XML, niemożliwe jest zobaczenie, jak i kiedy zostało wygenerowane. Aby śledzić źródło błędów, czasami warto znać bazę danych, na której wygenerowano plik XML, a także identyfikator i argumenty współbieżnego żądania. W tym celu konieczne jest posiadanie informacji o metadanych w każdym pliku XML generowanym przez Wydawcę BI. Poniżej podałem przykład zapytania, które można dodać do szablonu danych, aby uzyskać pewne opisowe informacje w każdym wygenerowanym pliku XML. Idealny szablon RTF Nie ma czegoś takiego jak idealny szablon RTF, ale możemy spróbować podejść jak najbliżej. Idealny szablon będzie przypominał układ raportu, który ma zostać wygenerowany i będzie łatwy i kompletny do zrozumienia programisty. Może to być sprzeczne, ale dzięki funkcji ukrywania w programie Word możliwe jest utworzenie dwóch cudzysłowów w szablonie RTF, a tym samym spełnienie obu wymagań. Pomysł jest prosty: rób wszystko, co tylko programista chce widzieć w ukryciu. Zasadniczo są to instrukcje kontrolujące przepływ przetwarzania, ale nie drukuj danych. Na przykład: middot conditions (ltif: CURRENCYEURgt i ltend ifgt) middot repetition (ltfor-each: INVOICEgt i ltend for-eachgt) middot definiujący pod-szablony (lttemplate: footergt i ltend templategt) Możesz użyć tego , aby przełączać między widokiem układu a widokiem programisty. Ponadto wszystkie pola pól tekstowych, których używasz do wstawiania danych do szablonu, mogą mieć opisową nazwę. Aby poprawić czytelność, nazwa ta powinna być przykładem danych, które reprezentuje pole formularza tekstowego. Dzięki temu uzyskasz pogląd, jak będzie wyglądał wygenerowany dokument na podstawie danych przykładowych. Jest to przydatne, gdy chcesz określić, jak szerokie kolumny powinny być dopasowane do danych. Chcę wiedzieć więcej Moim celem tego artykułu było pokazanie najlepszych praktyk i standardów, nad którymi pracowałem, z moimi kolega Serge Vervaet. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się ze mną bezpośrednio, aby uzyskać więcej informacji na temat tego, co najlepsze w rozwoju BI Publisher. Choć nie jest to jeszcze oficjalnie dostępny, mogę powiedzieć, że nadchodzi szkolenie BI Publisher Best Practices. więc czekaj na więcej BIP Best Practices Integracja z pakietem Oracle E-Business Suite przy użyciu adaptera Oracle E-Business Suite i zabezpieczeń aplikacji e-biznesowych. Przekroczyłeś długi tytuł. Itrsquos dobrze jest widzieć, że wciąż są ludzie z wystarczającą cierpliwością do długich tytułów. Irsquom, architekt integrujący firmę konsultingową Oracle o nazwie E2E Consulting z Tempe w Arizonie. W jednym z moich projektów SOA musieliśmy zintegrować się z Oracle E-Business Suite, pieszczotliwie znanym jako E-Biz. Nigdy wcześniej nie zintegrowałem się z Oracle E-Biz ani z jednym z dużych systemów ERP, ale bardzo dobrze znałem ogólną integrację z bazami danych, kolejkami, plikami itd. Tak więc, w każdym razie, jest to wielka sprawa. Okazuje się, że tak naprawdę nie jest to wielka sprawa. integrację z E-Biz, kiedy Twój klient używa Oraclersquos SOA Suite i adaptera E-Business Suite w Oracle JDeveloper. Oczywiście Irsquom pewni, że niektórzy z was zauważyli dobitnie słowo Oracle w poprzednim zdaniu, co było celowe. Można oczekiwać, że firma będzie miała bezproblemową strategię integracji z własnymi produktami, co dokładnie zrobiła firma Oracle przy użyciu adaptera Oracle E-Business Suite. Dla mojego projektu E-Biz jest systemem rekordowym do zarządzania projektami. Tak więc pierwsza integracja z E-Biz polegała na wysyłaniu zleceń pracy z ich różnych systemów zarządzania pracą, które stały się zadaniami w E-Biz, aby umożliwić pracownikom ładowanie czasu na to zadanie w swoich kartach czasowych, lub zamawianie materiałów za pomocą identyfikator zadania. Na szczęście, ponieważ w tej chwili byliśmy już pogrążeni w kole w BPEL przy użyciu JDeveloper i zauważyliśmy przydatną ikonę adaptera E-Business Suite dostępną jako usługa BPEL w JDeveloper, wydawało się to logicznym wyborem. Jednak nawet przy korzystaniu z adaptera Oracle E-Business Suite nadal istnieje kilka opcji integracji z E-Biz z jego użyciem. Jaka metoda integracji ma zastosowanie Jak widać na rysunku 1, istnieje wiele opcji integracji z Oracle E-Biz. Odkąd integrowaliśmy z Oracle BPEL Process Manager do E-Biz, możemy wykluczyć kilka z pokazanych metod, które pozostawiły następujące opcje: middot Oracle XML Gateway middot Programy współbieżne middot PLSQL APIs middot Tabele interfejsów W tym przypadku wybraliśmy korzystać bezpośrednio z interfejsów API PLSQL, aby uniknąć dodatkowej konfiguracji i konserwacji w przyszłych aktualizacjach E-Biz. Jak widać na powyższym rysunku, wewnętrznie adapter aplikacji Oracle intensywnie korzysta z architektury J2CA (architektura złącza J2EE), aby tworzyć fizyczne połączenia z Oracle E-Biz. Wersquoll wraca do konfigurowania połączenia J2CA w adapterze Oracle E-Business Suite w dalszej części bloga. Na razie ważne jest to, że J2CA pozwala pakietowi SOA ukryć konkretne szczegóły połączeń, jakich potrzebuje każdy adapter, narażając tylko złącze J2CA na proces BPEL. Irsquom zgaduje, że jeśli Twój czytelnik będzie czytał ten blog, twój znajomy będzie już wiedział, jak tworzyć procesy BPEL w JDeveloper, i chciałby zobaczyć, jak łatwo jest użyć adaptera E-Business Suite do połączenia z E-Biz. Jeśli nie, istnieje wiele dobrych tutoriali, które krok po kroku tworzą proces BPEL w JDeveloper, a nawet te, które przechodzą przez używanie adaptera E-Business Suite do połączenia z E-Biz. Moim zamiarem nie jest powielanie informacji na tych stronach, ale ich poszerzanie poprzez dostarczanie wglądu, jaki Irsquove uzyskała dzięki osobistemu doświadczeniu przy użyciu adaptera E-Business Suite w moim projekcie. Jednak nie można uniknąć sytuacji, w której Irsquoll przedstawia kilka kroków, które yoursquoll widzi gdzie indziej, ale tylko po to, by zilustrować określone punkty. Jednym z powielaczy jest Przeglądarka modułów aplikacji Oracle, która jest używana przez kreator aplikacji Oracle w JDeveloper w celu określenia, która metoda komunikacji i interfejs API ma zostać wywołany. W naszym przypadku mieliśmy programistę wsparcia technicznego Oracle E-Biz od klienta w zespole integracyjnym, który znał konkretne API i pakiet, z którego mieli korzystać, więc nie trzeba było długo szukać specjalnych interfejsów API do dodawania i aktualizowania zadań w moduł Projekty. Opierając się na wymienionych wcześniej metodach komunikacji, można również filtrować wyświetlane interfejsy API, wybierając tylko te metody komunikacji, które mają być używane w górnej części przeglądarki modułu. Rysunek 2 pokazuje przykład wyglądu przeglądarki modułów aplikacji w JDeveloper. Konteksty aplikacji i pakiet Oracle E-Business Suite Określenie kontekstu aplikacji wykraczającego poza zakres tego bloga. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj. Najważniejsze było to, że oprócz korzystania z zabezpieczeń na poziomie bazy danych w połączeniu z bazą danych E-Biz, E-Biz korzysta również z zabezpieczeń na poziomie aplikacji, aby autoryzować używanie swoich interfejsów API. W celu obsługi autoryzacji na poziomie aplikacji adapter Oracle E-Business Suite umożliwia użycie zmiennej nagłówka w procesie BPEL. Co najmniej zmienna nagłówkowa musi zawierać nazwę użytkownika aplikacji i obowiązek użycia do przekazania autoryzacji na poziomie aplikacji. Dodatkowo może zawierać organizację do wykorzystania dla nazwy użytkownika i odpowiedzialności, w zależności od wersji E-Biz i tego, czy E-Biz jest skonfigurowany do korzystania z wielu jednostek organizacyjnych. W naszej sytuacji potrzebowaliśmy tylko nazwy użytkownika i odpowiedzialności, a ponieważ musielibyśmy wywołać wiele interfejsów API PLSQL przy użyciu tej zmiennej nagłówkowej, zadeklarowaliśmy globalną zmienną typu nagłówka i przypisaliśmy nazwę użytkownika i odpowiedzialność na wczesnym etapie procesu BPEL. Na szczęście, gdy stworzyliśmy usługę partnerskiego łącza, JDeveloper utworzył WSDL nazwaną procedureAdapterHeader. wsdl, która zdefiniowała typ komunikatu dla nagłówka aplikacji Oracle, więc musieliśmy tylko utworzyć globalną zmienną tego typu. Następnie do procesu BPEL dodano działanie przypisania, które umożliwiło zainicjowanie globalnej zmiennej nagłówka w celu późniejszego użycia. Aby umożliwić dostęp do wszystkich wymaganych interfejsów API, nazwa użytkownika została ustawiona na Sysadmin, a odpowiedzialność została ustawiona na Super Account Management, User Operations (USA) rdquo. Następnie, po dodaniu aktywności Invoke w procesie BPEL w celu dodania zadania w E-Biz, wybraliśmy zmienną przechowującą nasze poświadczenia E-Biz do użycia w interfejsie API przy użyciu ikony latarki LdquoBrowserdquo. Thatrsquos it A teraz możemy uzyskać dostęp do interfejsów API, które wybraliśmy wcześniej, bez błędów z Oracle. Zrobiliśmy te same kroki podczas dodawania działania invoke do aktualizacji zadania w E-Biz, używając tej samej zmiennej. Zanim opuścimy dyskusję o kontekście aplikacji, Irsquod zostanie usunięty, jeśli nie wspomnę o tym, że JDeveloper osadza standardową nazwę użytkownika i odpowiedzialność w łączu partnerskim WSDL, który tworzy dla API E-Biz. Domyślnie zostanie osadzona nazwa użytkownika ldquosysadminrdquo i odpowiedzialność ldquoSystem Administratorrdquo w pliku ltjca: operationgt w WSDL, więc jeśli to działa w przypadku instalacji E-Biz i interfejsów API, do których musisz uzyskać dostęp, to musisz nawet użyć zmienna nagłówka, aby ustawić kontekst aplikacji w wywołaniu API. Pamiętaj, aby zapomnieć o krzyżowaniu oczu i dotryskiwać swojego Trsquosa Nawet jeśli do tej pory korzystałeś z adaptera bazy danych do integracji różnych systemów w pakiecie Oracle SOA Suite, jeśli jest to Twoja pierwsza próba użycia adaptera Oracle E-Business Suite, nadal możesz zapomnieć o całkowicie skonfigurować instancję serwera BPEL. Podobnie jak w przypadku adaptera bazy danych, po dodaniu odsyłacza partnera adaptera bazy danych do procesu BPEL będzie on używał informacji o połączeniu z bazą danych JDeveloper w pliku WSDL dla łącza partnerskiego, tak więc w przypadku, gdy nie skonfigurujesz adaptera JSCA dla serwera, należy użyć odpowiedniego wpisu JNDI. może przynajmniej poprawnie działać, nawet jeśli nieefektywnie tworzy nowe połączenie z każdym wywołaniem i wskazuje na programową bazę danych. Podobnie, gdy tworzone jest łącze partnerskie za pomocą adaptera Oracle E-Business Suite, JDeveloper osadza informacje o połączeniu w WSDL dla usługi internetowej. Yoursquoll znajduje ciąg połączenia JDBC URL, nazwę użytkownika i hasło, aby połączyć się z bazą danych E-Biz w obrębie elementu ltjca: addressgt w WSDL, tak jak w przypadku korzystania z adaptera bazy danych. Jeden diagram, który uznałem za szczególnie użyteczny w zrozumieniu, które informacje o połączeniu są używane przez adaptery, znajduje się tutaj. Na tej podstawie utworzyliśmy pulę połączeń bazy danych i źródło danych na serwerze aplikacji Oracle, które obsługują transakcje XA, a następnie edytowaliśmy plik AppsAdapterrsquos oc4j-ra. xml, jak wspomniano w pliku WSDL utworzonym przez JDeveloper, aby utworzyć element ltconnector-factorygt z atrybut lokalizacji odpowiadający atrybutowi lokalizacji w elemencie ltjcaaddressgt w pliku WSDL utworzonym przez JDeveloper dla łącza partnerskiego. Na koniec dodaliśmy element ltconfig-propertygt do elementu ltconnector-factorygt, którego nazwa_nazwa_administratoraName i adres jest zgodna z utworzonym źródłem danych XA. Po ponownym uruchomieniu instancji OC4J możemy wdrożyć nasz proces BPEL i zlecić mu skonfigurowanie źródła danych i puli połączeń w celu połączenia z E-Biz i nieutworzenia nowego połączenia przy użyciu właściwości WSDL przy każdym wywołaniu procesu. Bez bólu, wszystkie zyski Cały powyższy proces trwał tylko kilka godzin, w tym czas na przeczytanie i zbadanie, jak skonfigurować zmienną nagłówkową dla wywołań Oracle EBS API. Jednak teraz zrobiliśmy to, gdy połączenie się z E-Biz i korzystanie z istniejących interfejsów API zajmie tylko kilka minut, skonfiguruj serwer i wdroży proces BPEL. Mam nadzieję, że ten blog pozwoli zaoszczędzić trochę czasu, który w innym przypadku zostałby poświęcony na zbadanie, w jaki sposób dane uwierzytelniające E-Biz mogą być przekazywane do adaptera E-Biz. Osadzanie aplikacji Oracle Configurator w aplikacjach WebCenter ADF firmy Varun Puri i Anand Verma Mar-08 Informacje o aplikacji Oracle Configurator Aplikacja Oracle Configurator to aplikacja, która oferuje klientom z ukierunkowaną sprzedażą, umożliwiając konfigurację produktu online. Oracle Configurator jest częścią zarówno Oracle Order Management, jak i Oracle CRM, i bezproblemowo integruje się z innymi aplikacjami do zarządzania zamówieniami i CRM, takimi jak iStore, Zarządzanie zamówieniami, Wycena, Sprzedaż i TeleSales. Jak jest używany Konfigurator jest zainstalowany w aplikacji źródłowej. Dostarcza komponent o nazwie Developer Konfiguratora, który projektuje konfiguracje różnych produktów w aplikacji źródłowej. Dostarcza także serwlet osadzony w aplikacji i umożliwia klientowi odwiedzającemu witrynę internetową aplikację skonfigurowanie wybranego produktu zgodnie z własnym wyborem i przesłanie danych konfiguracyjnych. Serwlet Configurator z kolei zwraca przetworzone informacje, takie jak oferta lub cena, w oparciu o wybraną konfigurację. Aplikacje Oracle, takie jak Oracle CRM i Zarządzanie zamówieniami, to Oracle Configurator jako część ich instalacji, podczas gdy inne aplikacje, takie jak iStore, Quoting, Sales i TeleSales zapewniają integrację z Oracle Configurator. W jaki sposób program Configurator jest zintegrowany z aplikacją niestandardową Jak wspomniano w poprzedniej sekcji, Konfigurator udostępnia serwlet, który powinien być osadzony w aplikacji, aby uzyskać dostęp do konfiguracji produktu zdefiniowanych w źródłowej aplikacji (CRM, Zarządzanie zamówieniami itp.). Aby rozpocząć korzystanie z tego serwletu, należy go najpierw zainicjować, aby utworzyć sesję. Aby to zrobić, musisz przekazać komunikat inicjujący w postaci XML. Komunikat inicjalizacyjny zawiera listę parametrów, które decydują o tym, który interfejs użytkownika productrsquos powinien zostać załadowany do przeglądarki. Poniżej znajduje się przykładowy komunikat inicjalizacji XML: Istnieje wiele parametrów, które można przekazać, a kombinacja parametrów, które należy przekazać, zależy od Twoich wymagań. Szczegóły wszystkich tych parametrów można znaleźć w Podręczniku implementacji Oracle Configurator. Te dane są przesyłane do serwletu konfiguratora za pomocą formularza HTML. Atrybut akcji formularza powinien wskazywać serwlet konfiguratora: lthostgt: ltportgtOAHTMLCZInitialize. jsp. Gdzie lthostgt i ltportgt są nazwą hosta i numerem portu serwletu konfiguratora zainstalowanego w aplikacji źródłowej (CRM, zarządzanie zamówieniami itp.). Spowoduje to załadowanie interfejsu użytkownika określonego konfigurowalnego produktu. Po zakończeniu konfiguracji użytkownik klika przycisk zakończenia. Przesłane dane są przetwarzane przez konfigurator i na podstawie produktu skonfigurowanego w interfejsie konfiguratora, serwlet konfiguratora wysyła komunikat zakończenia w formie XML do adresu URL określonego w parametrze returnurl. Komunikat o zakończeniu zawiera przetworzone informacje dotyczące skonfigurowanego produktu. Programista strony powrotu musi przetworzyć terminator XML, aby wyodrębnić informacje. Poniższy rysunek przedstawia przykładowy komunikat o kończeniu połączenia XML: To podejście sprawdza się w przypadku prostych aplikacji J2EE, ale aby zrobić to samo w aplikacji ADF lub WebCenter, należy wykonać trochę więcej pracy z tym. Ten blog zawiera szczegółowe wskazówki dotyczące integracji aplikacji Oracle Configurator z aplikacją ADF. Integracja z aplikacją ADF Integracja odbywa się w trzech etapach: 1. Utworzenie prostej aplikacji J2EE i utworzenie strony z formularzem HTML do przekazania komunikatu inicjalizacyjnego do serwletu konfiguratora. Pozwala nazwać go Strona inicjalizacji. 2. Tworzenie strony do obsługi komunikatu o zakończeniu z serwletu konfiguratora. Pozwala nazwać go Strona powrotu. 3. Osadzanie strony inicjalizacyjnej w aplikacji ADF. Uwaga: Poniższe wskazówki są oparte na opracowywaniu aplikacji przy użyciu Oracle JDeveloper, ale oczywiście można wykorzystać dowolne inne powszechnie używane IDE (s) JavaJ2EE dla programistów. Tworzenie prostej strony aplikacji i inicjalizacji J2EE 1. Utwórz prostą aplikację J2EE (bez ADF). 2. Utwórz stronę HTML lub JSP w aplikacji. Ta strona zostanie wykorzystana do przesłania danych inicjalizacyjnych do serwletu Konfiguratora. Ta strona zostanie osadzona w aplikacji ADF później za pomocą IFrame HTML. 3. Utwórz formularz HTML na stronie z następującymi parametrami: 4. Utwórz pole HTML typu ukrytego w formularzu o nazwie XMLmsg. 5. Określ wartość pola w postaci komunikatu inicjalizacji Uwaga: Jeśli chcesz dynamicznie przekazywać wartości parametrów, powinieneś ustawić tę stronę JSP zamiast statycznej strony HTML. 6. Umieść kod javascript onloadrdquodocument. forms0.submit () rdquo w swoim tagu pagerquos ltbodygt. Dodanie tego kodu spowoduje przesłanie formularza HTML zaraz po załadowaniu strony. 7. Parametr returnurl w komunikacie inicjalizacyjnym powinien wskazywać na twoją stronę powrotu, którą utworzysz w następnej sekcji. Uwaga: Podaj bezwzględny URL w parametrze returnurl. Jest to wymagane, ponieważ po przesłaniu strony inicjalizującej kontrola jest przesyłana do serwletu konfiguratora i po zakończeniu konfiguracji produktu serwlet konfiguratora przekazuje kontrolę z powrotem do adresu URL określonego w parametrze returnurl. Tworzenie strony powrotnej 1. Utwórz stronę JSP w prostej aplikacji J2EE. Ta strona zostanie wykorzystana przez serwlet konfiguratora do przekazania komunikatu zakończenia po zakończeniu kliknięcia przez użytkownika w interfejsie konfiguratora serwletu. 2. Komunikat o zakończeniu jest przekazywany za pośrednictwem parametru HTTPMsg żądania HTTP. Możesz wyodrębnić wiadomość za pomocą HTTPRequestObject. getParameter (ldquoXMLMsgrdquo). 3. Teraz musisz użyć Javascript, aby przeanalizować wiadomość o kończeniu xml i przekazać wyodrębnione dane do aplikacji ADF (pamiętaj, że ta strona zostanie wczytana w ramce IFrame w aplikacji ADF). 4. Załóżmy, że musisz podać parametry configheaderid i configrevnbr na stronie ADF. 5. Poniższy rysunek przedstawia przykładową stronę JSP, na której można rozpocząć: Umieszczanie strony inicjującej w aplikacji ADF 1. Otwórz stronę ADF, na której chcesz osadzić funkcję Oracle Configurator. 2. W odpowiednim miejscu na swojej stronie wstaw wskaźnik IFrame HTML w następujący sposób: 3. Załóżmy, że masz dwa pola na stronie podajnika ADF, jeden dla identyfikatora nagłówka Konfiguratora, a drugi dla numeru wersji konfiguratora, który musisz wypełnić z poziomu Konfigurator Servletrsquos przetwarzał dane. 4. Zmodyfikuj element af: form i określ atrybut Id. In JDeveloper, you can do it using the Property Inspector of the Form. As shown in the figure below: 5. In the same manner specify the Id attributes for Configurator Header Id and Configurator Revision Number Fields as well. Make sure, you use the same Id(s) used in the Javascript function on the Return Page JSP that you created in the previous section. 6. Once you have the data on the ADF page, you can use it for processing in your ADF Application. 7. This completes the integration. Now run your ADF application and see the data being passed from the Configurator UI to the ADF Application. Sample Screen Flow The screen flow will be as follows: Step 1: The Configurator Servlet opens up in the IFrame within ADF Application. Step 2: Configure the Product in the Configurator UI and click Finish. Step 3: The Configurator Servlet passes the control back to the Return URL page where using Javascript the data is passed to the ADF Application. Combining Multiple Worklists into a Single BPEL Tasklist By Michael Rulf May-09 When you start using both BPEL and E-Business Suite, you end up with multiple worklists containing tasks that have been assigned to you. This article will explain how you can collect workflow tasks from E-Business Suite (EBS) and populate them into the BPEL task list. We will be using the Business Event functionality built-in to EBS to invoke a BPEL process whenever Workflow sends a notification message. First, some assumptions: 1. This exercise assumes that all your userids are the same for both EBS and BPEL. This can either be done by configuring EBS and BPEL to use the same LDAP repository, or you can manually define and manage the users in both systems. 2. For this example, I am assuming that all notifications have approval codes of ldquoApproverdquo and ldquoRejectrdquo. The code provided collects the approval codes for the notification and you could extend the example to accommodate additional approval codes. After creating a new application to contain your work, letrsquos create an Asynchronous BPEL process to handle workflow notifications. You will want to set the input schema to match the EBS workflow event structure by selecting the APPSWFEVENTT. xsd file provided by Oracle and selecting the WFEVENTT type. The first step is to gather some additional information about the workflow notification. I have written a small PLSQL procedure and two associated data types that collects the necessary information. The two data types are used to gather valid response codes for a particular notification. While this example does not deal with multiple sets of response codes, you could use this code to extend the example based on your response values. This procedure returns information about the notification that is used by the BPEL process to generate the BPEL notifications. Once we have the data types and procedure compiled in the Database, we can call the procedure from the BPEL process through the definition of a Database (DB) Adapter. Select the Database connection to your EBS instance: Specify that you are going to call a stored procedure. Specify the procedure we just defined. Select ldquoFinishrdquo then accept the partner link that was created. The next step is to create an ldquoInvokerdquo action to call our DB Adapter and generate the input and output variables. Add an ldquoAssignrdquo action to copy data from the input variable to the input variable for your Invoke action. You will need to modify the default ldquofromrdquo xpath to specify you want the first value entry (PARAMETERLISTITEM1) in the parameter list as shown below. Your BPEL process should now look like the following: Now that we have collected data about an invoking EBS workflow, we need to add a ldquoHuman Taskrdquo to the process and create a new task definition. This ldquoHuman Taskrdquo will add your EBS notification to the BPEL work queue. You will need to add a parameter to the notification payload so you can pass the notification recipient as defined by the EBS workflow to the BPEL work queue. Then add an assignment by expression that uses this payload parameter to the participant list used by BPEL. Your Human Task should now look like this: The last step for setting up the Human Task is to populate the payload parameter you just added. Select the assignment within the Human Task scope and add the recipient. In order to do so, you need to update the schema used by the BPEL process to define the human workflow task. If you look at the Application Navigator, you will see there currently are two WorkflowTask. xsd files. You need to update the one under ldquotaskservicerdquo to include the payload specification you just created in the EBSNotification and change the task payload type to ldquopayloadTyperdquo. When complete, your schema should look like this: After making these changes, refresh the variable definitions via the structure pane to ensure your BPEL process sees the new payload definition. You are now ready to add the EBS recipient to the Human Task by updating the first pre-populated assignment action in the Human Task scope. First, you need to remove the default XML Fragment assignment created by the wizard process as highlighted below. This default assignment overwrites the payload data structure which we now need in order to populate our recipient information. Once that is deleted, add the recipient information. The final steps take the result returned by the Human Task and pass them back to the EBS Workflow engine. First, add a DB Adapter to populate the result code back to EBS via the ldquowfnotification. SetAttrTextrdquo procedure. Set the DB Connection info to your R12 instance. You are going to want to call a stored procedure to update. Once the DB Adapter is created, you need to call it for each of the Human workflow results. This is done by adding assignment and invoke activities to each of the case outcomes. The assignment activity sets three parameters required by the DB procedure: 1. The ID of the notification you wish to update. 2. The workflow notification attribute you will be assigning a value. In this case is the ldquoRESULTrdquo attribute. 3. The value you will be assigning to the attribute. In this case it the result code returned by the human workflow. Repeat for the other explicit case outcome value. Your BPEL process is now complete and should look as follows: Now that we have created a BPEL process to coordinate the EBS workflow notifications, we need to implement an ESB service to collect the necessary Business Events from EBS. When ever a workflow notification is sent in EBS, it raises the ldquooracle. apps. wf. notification. sendrdquo business event. By creating an Oracle Applications Adapter for this business event, JDeveloper will automatically generate and execute the necessary code to register your event listener. Create a new ESB project in your application and add and Applications Adapter to the project. You will want to create a new WSDL file which launches the EBS Adapter Wizard. After selecting your connection You may be asked to create the iRep file which discovers all of the EBS services available to the adapter. If this is your first EBS adapter, go ahead and build the file. You are now ready to select the necessary service which is under ldquoOther Interfaces-gtBusiness Events-gtOutbound(Listen to Business Events from Oracle Apps)rdquo. JDeveloper then populates the Operation Objects for you. You will want to specify a schema. Use the APPSWFEVENTT. xsd schema provided by Oracle and complete the adapter definition. The wizard automatically adds a routing service for you and you will see the following: The next step is to add a routing rule so your BPEL process is called every time the notification event is raised. You should browse the service explorer and select the initiate action for your BPEL process from the registered BPEL processes. You are now ready to start receiving EBS workflow notifications in your BPEL work queue. Service Oriented Approach for E-Business Suite Integrations By Peeyush Tugnawat Sep-08 Oracle E-Business Suite (EBS) is one of the most widely used enterprise applications. EBS customers are often challenged with the requirements for more collaboration between traditionally separated business functions within and outside the enterprise. This can be multiplied if the enterprise consists of business functions served by diverse best of breed applications. Traditional enterprise application integration mechanisms may deliver on short-term goals but it has many shortcomings and often results in tightly coupled integrations and vendor lockdown. Adopting a Service Oriented approach for E-Business Suite Integration can deliver on fundamental business needs. Besides addressing the immediate requirements, a service oriented approach underscores and addresses the fundamental reasons for doing the integration. Letrsquos explore some of the things to consider to ensure the success of SOA based integration solution for EBS. Deliver on Fundamentals Business process flexibility and collaboration are the key forces that drive on-going requirements for integrating with EBS and for that matter any enterprise application. A Service Oriented Architecture (SOA) approach for EBS integrations should try to deliver on the fundamental and implicit business requirements of business process agility, simplicity, enhanced visibility, efficiency, and reusability. When the fundamentals are addressed, it becomes easy over time for businesses to create new business processes that are composed of the existing business functions and processes. Understand Built-in EBS Integration Mechanisms It is important to understand the different integration components available within EBS to make an informed decision about using one or more for your SOA integration project. Your selection depends upon the integration requirements and the interaction pattern determined to be the best fit. The following integration mechanisms are available within E-Business Suite. Oracle XML Gateway E-Business Suite utilizes the Oracle Workflow Business Event System to support event-based XML message creation and consumption. It can consume events raised by the Oracle E-Business Suite and can subscribe to inbound events for processing. It can be leveraged for Business-to-Business (B2B) and Application-to-Application (A2A) integration scenarios. The Oracle Workflow Business Event System is an application service that leverages the Oracle Advanced Queuing (AQ) infrastructure to communicate business events between systems. There are more than 1000 built in events with in EBS that can be leveraged for event-based integration of business processes. A concurrent program is an instance of an execution file. Concurrent programs use a concurrent program executable to locate the correct execution file. Several concurrent programs may use the same execution file to perform their specific tasks, each having different parameter defaults. Interface tables are intermediate tables into which the data is inserted first. Once the data gets inserted into the interface tables, the data is validated, and then transferred to the base tables. These are stored procedures that enable you to insert and update data in Oracle Applications. Oracle E-Commerce Gateway Oracle E-Commerce Gateway provides a common, standards-based approach for Electronic Data Interchange (EDI) integration between Oracle Applications and third party applications. Use IREP to Discover and Catalog Available Business Services To plan your SOA based integrations, the architects and business users need to know about the services available within EBS that can be leveraged to be a part of your integration service(s). The first step when planning and designing your integrations should be to use Oracle IREP. This acts as single source of truth for the available business services within EBS and also the details of service end-points. IREP lets users easily discover the appropriate business service interface for integration with any system, application, or business partner. To access IREP go to irep. oracle. If you are working on EBS R12, from the Navigator menu, select the Integration Repository responsibility, then click the Integration Repository link that appears. Adopt SOA Principles for Integration Architecture Use SOA principles of abstraction, loose coupling, discoverability, and composition for service-oriented integrations with Oracle EBS. Using Oracle SOA Suite for service-oriented integrations can offer great advantage as it provides a complete set of service infrastructure components for building, deploying, and managing SOAs. Lets go over some details and things to keep in mind while coming up with the architecture for EBS integrations. Use Standards Using standards-based technologies for your service-oriented integrations will help eliminate lock-down with products and companies. This will enhance easy evolution, enhancement, and composition of business processes that may use services related to integrations. Service Enable Enterprise Application Functions Once you explore IREP and know the service or interface that you want to use, the next step is to make the function or service participate in your service oriented integration architecture as a web service. To use one of the integration functions such as business events or PLSQL APIs in a SOA-based solution (integration or composite process) is relatively simple, with the help of Oracle Applications Adapter by exposing them as Web services. This enhances re-usability, extensibility, and delivers a faster design to deploy time. It exposes existing EBS Integration interfaces as Web services. The adapter inherently uses and leverages open standards, including J2CA, XML, WSIF, WSIL, and WSDL. Most importantly, it dramatically reduces the time to design and develop a SOA based integration that interfaces with web service based integration interface for EBS. Business Semantics for Message Payloads Business objects contained in the message payloads for integration services should share common view and semantics across the enterprise and should be architecturally neutral. For example, there should be only one standard view of Customer or Sales Order within an enterprise. This provides common vocabulary and enables reuse, extensibility, and cross pillarapplication interoperability. The concept of a common view of business information is commonly known as a Canonical Data Model (CDM) pattern. Oracle has implemented this pattern in the AIA foundation pack and it is termed Enterprise Business Object (EBO). The majority of messages delivered with XML Gateway are mapped using the Open Application Group (OAG) standard. Classify Integration Requirements EBS requirements can be broadly classified as real time near real time and batch integrations. Identify message exchange patterns for both types of integrations. Event based asynchronous MEPs can be used for modeling both type of integrations. Use synchronous services only when absolutely required and if the SLA cannot be fulfilled by other integration options. Asynchronous Integration Patterns Enable asynchronous near real-time business interactions using event based integration services. Business events can serve as the basic components of event driven architecture and facilitate loosely coupled asynchronous service oriented integration processes. Business events and AQ components provide the mechanisms that can be used with the use of application and AQ adapters respectively. For example, outbound integration services can be invoked in real time by an employee create event when new hire information is entered into EBS. Batch Integrations Batch integration requirements should be carefully examined for factors such as volume, size, and other transaction requirements. Typical batch integration requirements include reading from a file from a secure location, transforming data, and writing to database. Such requirements can be satisfied by using file adapter with ESB. For large file sizes consider debatching feature supported by FileFTP adapters. If the batch integration includes a high volume of data with complex data integrity requirements, ODI should be considered. Service Layers It is a good idea to adopt a layered approach when designing your services. This promotes clear separation within service stack and promotes enhanced reuse of services. Think about the following layers: Application Services Layer: These are the application specific services like PLSQL APIs or business events related to a particular business function. It also includes PLSQL Web services. Business Services Layer: The services in this layer will encapsulate a particular business function like creating a sales order. The service in this layer will be a course-grained Web service that can be used by external entities to perform a business function such as creating a sales order in EBS or notifying other systems about a new hire. The services in this layer can be implemented using resource adapters (Application, DB, AQ) and ESB. Orchestration Services Layer: The process services in this layer are long-lived and cross-functional processes that are composed of multiple services from the business services layer andor any other external Web service. These services will provide a layer or abstraction for the actual business service and the interactions it includes for incorporating a business process. Services in this layer can be implemented using BPEL that defines a model and a grammar for describing the behavior of a business process based on interactions between the process and its partners. Inject Resiliency into SOA Components: Build resiliency into the individual integration processes. This may be easy to miss, even with the best architecture in place. Always think about all the ldquowhat ifrdquo scenarios and try to inject process level resiliency into the individual integration processes. For example, you can use partnerLinkBinding configuration properties for implementing resilience to failures in endpoints on which BPEL or ESB processes depend. Use retryMaxCount and retryInterval. Exception Handling: Despite all the forward thinking there can be things that might and will go wrong. Define reusable, extensible, and agile approach to handle exceptions at process level and other unknown exceptions. Using a common exception handler service with extensible interface can provide the flexibility, re-usability, and extensibility. Such common service can be implemented as a BPEL service. Simplify Support Functions: Anyone who has worked with application integration can relate to the great deal of time and energy involved when troubleshooting integration issues. With asynchronous messaging and multiple services, the idea should be to ease the pains of traditional EAI support functions. In the case of EBS, people often jump to the conclusion to create custom tables for handling integration exceptions. Instead, try to leverage built-in human workflow capabilities and the worklist application within BPEL. Notification mechanisms can be used to notify support personnel in case of exception and let them view and analyze the details in an easy to read format within the worklist application. This use of the human workflow feature has proved to be very helpful for support persons. Human interaction and intervention: Business processes inevitably will involve human interaction in some or other form. If your integration process involves such role based people interaction, plan ahead and use standards-based mechanisms to have human workflows. Oracle BPEL provides standards-based human workflow capability that can be used for modeling human interactions for your integration services. Separate Business Rules: The integration process is not a good place to embed and hard code business rules. Avoid creating a custom layer in PLSQL for applying business rules or performing data validations. Identify the rules and use Oracle Business Rules to provide loose coupling between your integration service and rules. This will provide the flexibility for business users to change business rules, without needing developers to modify PLSQL or redeploy integration services. Business Process Visibility: Plan to provide visibility into your integration or business process. This is very important because today, with heterogeneous systems and applications, and with integrations spanning multiple systems, it becomes very hard to have visibility at run-time. Use Oracle BAM to enable users (IT and Business) to to monitor and have visibility into business processes and integration points in real-time. SOA Governance: In simple terms, plan for the capability to manage and apply policies for the services within the service portfolio of your integration services. This is critical for SOA and needs to be planned well to ensure better management and control of services. Use Oracle Web Services Manager for managing and applying policies for your Web services. Review AIA Offerings: Before diving head-on into creating service oriented integrations for EBS be sure to review the Oracle AIA offering. Oracle Application Integration Architecture (AIA) provides an open standards-based framework for creating cross-application business processes and accelerates time-to-value. AIA offers Process Integration Packs (PIPs) for delivering prepackaged, end-to-end business process integrations across Oracle Applications. It also offers the Foundation Pack which provides a reference architecture and reusable Web service components that can accelerate your SOA initiative for EBS integrations. Conclusion A service oriented approach for E-Business Suite integrations offers tremendous advantages over other traditional EAI approaches. Enterprise integrations can evolve into reusable and implementation agnostic useful services by applying very basic principles of flexibility, agility, and extensibility in all the components of service oriented integration architecture. In the TCA model of E-Business Suite, the data model is more complex. The information needed for this integration is stored in the following tables: middot hzcustaccounts middot hzparties middot hzcustacctsitesall middot hzpartysites middot hzlocations Technical Design Overview This paragraph describes the way the integration is built. The integration flow has the following steps: middot The integration utilizes the Business Event System. After creating a customer account, the event oracle. apps. ar. hz. CustAccount. create is fired. A Business Event in general only passes key field values as parameters. In this case, the parameter CUSTACCOUNTID is most important. middot Because the business event only passes the ID of the created customer account as an event parameter, the other customer fields have to be retrieved to construct a CustomerCreated message. The business event data has to be enriched. This enrichment could be done in two ways: o Let the business event trigger an ESB flow directly. Inside the ESB flow, query the needed fields from the e-Business Suite database with the e-Business Suite adapter or the Database Adapter. o Create an PLSQL event subscription for event oracle. apps. ar. hz. CustAccount. create. This event retrieves all customer data needed to create the message. The message, enriched with all the needed fields, is placed on a custom queue. This enriched message is used to trigger the ESB flow. In this scenario, more logic is put in PLSQL. middot Because data from multiple tables is needed, enriching the event in PLSQL is most easy. So an event subscription listens to event CustAccount. create. Based on the passed in CUSTACCOUNTID, all other needed fields are retrieved from the e-business tables involved. A message is placed on a custom queue. This message has exactly the columns that are needed by receiving application. middot The Advanced Queue Adapter listens for new messages on the custom queue. The new message is routed to a Database Adapter that writes the message to the custom application. Technical Design Details This paragraph details the steps from the previous paragraph and also shows code examples. Advanced Queue Setup A custom queue is needed to store the enriched message. Before creating a queue, the queue message types has to be created. Queue message type: Note the similarity of the object type definition and the customer table definition of the receiving application. After creating the message type, a Queue and Queue table have to be created: Creation of the queue table: Creation of the queue: After creation, the queue has to be started as follows: dbmsaqadm. startqueue ( queuename gt xxjvcustomersnew, queuetable gt xxjvcustomerssqtab) Event Subscription Now we have the Custom Queue in place, we can create an event subscription. We need a PLSQL function that is: middot triggered by event oracle. apps. ar. hz. CustAccount. create, middot retrieves all needed information from the TCA tables, middot creates a message of type xxjvcustomert and middot places this message on queue xxjvcustomersnew. For the source of this PLSQL function see Appendix A: Source of Event Subscription When this function is created, we have to administer the event subscription in E-Business Suite: middot Login as Workflow Administrator. middot Choose function ldquoBusiness Eventsrdquo. middot Query event oracle. apps. ar. hz. CustAccount. create. middot Click on Subscription. See screen shot below. Create a new subscription. Fill the first screen in similar to the next screen shot. Only the name of the System will be different. Press next and fill in the next screen with exact data from the following screenshot. You can test the setup so far, by creating a new Customer Account in e-Business Suite and check whether a message is placed in the custom queue. The following code snippet listens for a new message on the custom queue. This script will wait until a message arrives. Now we have the event subscription that places an enriched message on our custom queue, we can finalize the integration by creating the ESB flow. See diagram below: The flow starts from the left with an Dequeue operation that reads from the custom queue. In the setup wizard, you configure the name of the queue to listen on. See screenshot below. The Dequeue operation passes the message to Routing Service CustCreationRS. This Routing Services passes the message both to File Adapter CustWriteToFile for logging purposes and to Database Adapter WriteCustomer. Conclusion The integration scenario presented in this document, is straightforward. The main characteristic is the enrichment in PLSQL. When knowledge of both E-Business Suite and SOA Suite is available, this type of integration can be built in just a few days. Appendix A: Source of Event Subscription Function xxeventsubst reads all needed customer information, creates a message from it and put the message on a custom queue, where ESB will do the rest of the processing. Slideshare uses cookies to improve functionality and performance, and to provide you with relevant advertising. Kontynuując przeglądanie witryny, zgadzasz się na wykorzystanie plików cookie w tej witrynie. Zobacz naszą Umowę użytkownika i Politykę prywatności. Slideshare wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy funkcjonalności i wydajności oraz zapewnienia odpowiednich reklam. Kontynuując przeglądanie witryny, zgadzasz się na wykorzystanie plików cookie w tej witrynie. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności i umową użytkownika. Explore all your favorite topics in the SlideShare app Get the SlideShare app to Save for Later even offline Continue to the mobile site Upload Login Signup Double tap to zoom out Oracle EBS R12 Financials Configurations Summary Mohamed Nazih Abdel-Hamid Share this SlideShare LinkedIn Corporation copy 2017

No comments:

Post a Comment